Gotland!

I fredags flydde jag och familjen Stockholm och tog Gotlandsfärjan till Gotland!
Innan vi åkte till gården så stannade vi till hos mormor och fikade lite. Hemma var det iskallt. Att ta av sig jackan var inte ett alternativ! vi hjälptes åt och eldade i alla kaminer, satte på element och skottade snö. Sen åkte vi till grannarna på Nors för att fira Anders som fyllde 60 år. Festen blev som ett homcoming party; Ellen var nyss hemkommen från Kanada, Mimmi hade fått en liten knodd, Axel en jätte söt liten grabb på 10 månader :D

I lördags så blev det sovmorgon deluxe! sov till 12.30, det var bland det bästa jag gjort på länge! sen blev det att fixa lite, elda lite, hämta ved, småfix med andra ord! Sen drog ligan iväg till affärn och shoppade loss inför julen! Det var så länge sedan man var i Fårösund! känns så skönt att man har slutat skolan där!

Idag Söndag vaknade jag av prat nere i köket och mamma och Madde satt och pratade. Tog en kopp te och hoppade in i disskusionerna! när hon hade åkt iväg började jag att rulla mozartkulorna och bröderna vaknade till liv! När Eva, vintergäst kom började Fredrik steka amerikanska pannkakor, underbar frukost! sen började jag och Eva trilla köttbullar, små söta så att mormor blir glad! sen blev det lite fika, med fantastiskt gott kaffe och hembakade bullar och kakor i Salen!

Brasorna knastrar i alla rum!

sen kom Blåvargarna på middag och det blev en jätte god och trevlig middag!
nu sitter jag här och skriver på min franska uppsats för att söka till Frankrike med Internationella programkontoret www.programkontoret.se

HOPPAS HOPPAS!

Imorgon blir det julgrans hämtning och någon överaskning som mamma har! :D

god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0