Fransmän gillar inte bara ahlgrens bilar, utan även köttbullar, med potatis, lingonsylt, sås och pressgurka, à la Johanna!

Idag är en sådär fin dag, inte riktigt lika solig som igår, (igår var det nämligen inte ett moln på himlen) men på många sätt mycke ljusare än igår!

Av någon konstig anledning vaknar jag varje morgon när jag är hos familjen, 08.30. Kan inte somna om... Då är det ju liksom ingen idé att ligga kvar och dra! upp och hoppa!

Efter en stärkande frukost åkte jag och min värdmamma Patou, inte till stadion som det var tänkt från början... utan till vattnet, för att språnga längs med sjön!
Mon dieu! Så vackert det var! 9 km sprangs med ett stort leende på läpparna, musik i öronen och jag njöt så otroligt mycket! Det är så vackert förstår ni!!!
-
Efter en dusch, har jag nu lagat köttbullar med; potatis, sås, lingonsylt och pressgurka till min kära famille d'acceuil! Det tog en stund och dom kollade lite märkligt på mig när jag rullade alla köttbullarna... så mycket jobb... (tyckte de, först) men sen förstod de! John, provade en när jag tog kort, busted! och sen så bara log han! he loved it! :) När jag visat dem hur man åt. Och de tog den första tuggan. Åhh det spred sig liksom en lycklig känsla inom mig, för deras ansikten bara log! Som några jag känner brukar säga: tur att öronen sitter där dom sitter, annars hade leendet gått runt hela huvudet!
-
Inte en liten smula av köttbullarna fanns kvar, inte en droppe sås, inte en enda liten gurkskiva! Les petits cochons sont pleins! Men när skålen med Ahlgrens bilar kom på bordet så tog det inte många minuter innan den var tömd! haha!
-
Snart ska vi ut i det vackra vädret och plocka svamp! Gotta love FRANCE! <3

Tack mamma för att jag får göra detta! <3








Bisous!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Gud vad härligt att du trivs! :)

2010-09-12 @ 18:36:06
Postat av: Anahita

Heeej Johanna!

Gud va kul du verkar ha det! Je suis très heureux pour vous.. (ursäkta meningsbygnaden) XD



xoxo<3

2010-09-12 @ 19:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0