up's and down's!

Haha, jag skrattar åt mig själv...
Läste det inlägget från igår som inte blev publicerat... jag lät så negativ och eländig och det var väl så jag kände... efter en dag i den franska skolan, fattade nada... Men jag menar, livet har sina motgångar, jag om någon vet det... Det finns alltid nya stigar att vandra, vägen är aldrig rak! Så igår var i alla fall en svacka, samtidigt som det var riktigt awesome! ups and downs! Jag menar det är läskigt att bo på internat, man känner sig som en dandit som sitter inne på heltid! Men det var så sjukt spännande, vääldigt nervöst, när jag gick till mitt klassrum. Rättare sagt blev eskorterad... Stod i kö till klassrummet.

Alla kollade på mig som ett ufo. De fattade ingenting, vem var jag att stå i deras kö liksom! Jag kände mig som en utomjording, som verkligen inte skulle vara där... Sen kom vi in i klassrummet och min mentor roppade upp allas namn, även mitt! efter mitt namn sa hon något på franska till klassen, vilket jag tror var, hon är en svenska, henne får ni vara snälla emot! med ganska djup röst... haha jag satt där vid en egen bänk... Och alla stirrade och nickade lydigt! Sen gick hon igenom scheman, lärare, allt! jag fattade ingenting... hahaha, väldigt späännande grej!

Mellan "klasstimmen" och matten hann jag med att träffa han som är den ansvariga på skolan för mitt utbyte, filosofi läraren. Han kunde 2 ord, Hej och Tack. Så klart med rolig brytning! Sen stirrade han djupt in i mina ögon och sa att om det är några som helst problem, med någonting, så ville han veta! Det kändes bra! När jag kom till matten, så pratade några snälla tjejer med mig och jag satt bredvid dem på matten. Jag skrev av vad dom skrev. För även om jag fattade siffrorna, X-axel, Y-axeln, så var all text där emellan helt oförståbar! haha

Kim visade mig vart jag skulle hämta mina böcker och hon åt sedan lunch med mig. Även fast jag kände mig som en outsider i deras gäng, så var det skönt att sitta med några!

HAHA! efter lunchen var det Kemi och biologi! Kemin var som matten. förstod grunämnena och uträkningarna. men texten. POOF! Men Biologin, HAHA, vilket skämt! Jag fattade absolut naaada! Jag tycker så synnd om Kim, tjejen i min klass, för hon kommer sitta bredvid mig hela året... Dom hade något konstigt program på datorn... Men jag log, såg söt ut och slrev av hennes anteckningar!

Åhh det var så skönt när vi sluta, mitt huvud kändes verkligen som om det skulle sprängas, har aldrig haft så ont i huvudet, någonsin!
När Jen kom, var det som att prata Svenka, fast vi prata engelska, så otrologt skönt! Fick reflektera min dag och det var underbart! Jag somnade vid 10, var så sjukt trött!

Imorse, haha, Patou, min värdmamma väckte mig. Jag hade haft en dröm(på svenska) och det första som kom ur min mun va HEJ! och sen kom jag på att hon inte pratar svenska. vilket jag också sa, på svenska!

Efter en stärkande frukost begav jag, mamman, pappan och halvbrodern ut till bilen för en färd närmare bergen! Vi vandrade sedan iväg, för att sedemera bedstiga ett berg, en alp! Det var så vackert! Tror dock att min kameras batteri inte riktigt klarar höga höjder. För när vi kom över 2000 m.ö.h så doh den... fast det var fulladdat batteri...

Jag skulle kunna prata i timmar om hur vackert det var, för jag är i extas, via Lac vert, har bestigit en alp, Les hossettes, 2250 M.öh!

Trött och solbränd, men i extas ska jag nu gå och borsta tänderna, för att kunna sova ut imorgon!

God natt världen, tack för att du finns!

Bon nuit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0