Långt inlägg... om en lång vecka!

Back from the french school!
En vecka har gått! En vecka, i den franska skolan. Det är tokigt!

Veckan har varit lång! I måndags när jag klev upp var det med skräckblandad förtjusning. Ville, samtidigt inte. märklig känsla, när man känner dubbelt liksom! Det blev en fin dag! Några tjejer i klassen tog mig under sina vingar och det var jätte trevligt! Trevliga människor! och jag är lycklig! Hade första franska engelska lektionen... vilket skämt! det är (var) som min engelska, i 6.an... mycket spännande! utdrag ur dagboken "internatet är inte lika hemskt som sist. nya rumskamrater(asnice(!))" Sov gott. vaknade bara några gånger och var förvirrad över vart jag var! haha

Tisdagen kan beskrivas som en regnig dag. "Idag såg man inte andra sidan, det kändes som ett typiskt dåligt tecken när jag gick upp imorse. Dagen började dessutom med idrott, vilket i vanliga fall inte är så dumt men... för det första var det bip-test, på franska. Men sen! De duschar inte efter idrotten i Frankrike! USCH!" Det är en märklig sak... haha
Det är tur att man kan skriva av anteckningar, för POOF! I frankrike dikterar man, typ allt! vilket är lite svårt för mig! Som tur e kan man skriva av anteckningar! Sov hela natten. 10 timmar... men var fortfarande lika trött när jag vakna...

Men det är bara på't igen! fötterna på durken och med huvudet före ut mot en annan dag!
Inte vilken dag som helst, visade det sig! Fick ett panikartat SMS från Jen att vi var tvugna att ses. Mötte henne innan lektionerna började... När hon tog upp ett paket ur väskan... då kände jag på mig att det skulle bli en bra dag! "Jag öppnade paketet. Bilar, Ahlgrens bilar och brio var det som fångade min blick. och satte dessutom ett stort leende på mina läppar. Ett leende som inte försvann på hela dagen! That totally made my day!" Paket från min bror! fint! Solen sprack upp strax efter och ja... det var en fin dag! älskade att vi på kemilektionen också avslutade första kapitlet i kemi, utan att ens ha öppnat boken!
Under min 5 timmar långa håla, spenderades 3 av dom med folk från klassen... men när dom hade spanska, så gick jag till "stan" och spatserade runt. Köpte lite vykort, skrev vykort och la dem på lådan!
inskaffade lite nödproviant till internatet... när maten inte är så aptitlig! På onsdagar är det om helg, fast på internatet... ingen obligatorisk pluggtid, så jag och en vän från internatet satt nere vi sjön och pratade, lyssnade på musik och checkade in utsikten! När jag plockade upp bil-påsen ur min väska så gick den sönder. så jag kunde smaka på en. I sverige äter jag väldigt sällan bilar, men faaan va gott det var! sparade dock de flesta! som ska bli efterrätt till den svenska aftonen imorgon (söndag) FIN DAG!

Torsdagen var en såndär konstig dag... den kändes otroligt lång... men det var den inte! men efter två timmar med franska på förmiddagen så kanske det är förklarligt... Men en trevlig dag! fransyskorna är trevliga!

Gårdagen, fredagen var som jag vet inte vad... FIN!
Jen hjälpte mig första timmen med att sluta min italienska... kom på att det är dumt att dra in ett fjärde språk i ett redan förvirrat huvud, med tre språk! sen tog vi en kopp kaffe på cafét bredvid skolan! mm! inte som Desco's cappucino... men det får duga! Dagen var sedan lång... mycke diktering och många lektioner... Det kändes så underbart när vi satt på bussen, jag och Jen. till ma famille d'acueille!
Ensamna hemma var jag och Jen. God middag! inte riktigt som på skolan, vilken föresten inte smakar så gott alla gånger... de har en förmåga att göra så att allt förutom brödet, osten, frukten,yoghurten och kanske salladen smakar blää! och det tycker alla! haha

Lördagmorgonen börjades med 5,6km på löpbandet, följt av en massa sit up's och sånt! så skönt!
Efter duschen kollade jag in lite läxor... klarade av att göra en, av 6? men det är framsteg, tro mig!
Därefter en shoppingtur med Patou för att inhandla det som behövs till köttbullarna, med lingonsylt, potatis och pressgurka imorgon! Det ska bli gott och härligt att laga lite mat!
Pratade med min vän Ingela, blev så glad att efter en minut så frågade John, min värpappa, väldigt orolig om allt var bra?! och visade med händerna. tårar.... Det var bara lyckotårar som föll när man får prata med en fin vän! se en fin vän och kramas via webcam!
Patou hade franskalektion med mig idag... känns verkligen som att jag inte kan någonting... men sen så frågade hon mig en massa med frågor och jag kunde svara på dem alla!!! :D coolt!
Nu har vi ätit middag.. Pumpasoppa, som var så otroligt god! <3

Imorgon ska vi till stadion i Evian och springa! :D WIIE!

Jag har på så många sätt haft en underbar vecka, inte längtat hem ett dugg... men idag så... ja... just nu önskar jag att jag var i sverige... av flera anledningar!



 

Bisous!


Kommentarer
Postat av: Mor

:-))

2010-09-12 @ 13:14:19
Postat av: Pang

Du verkar ha det toppen tjejen, ska skaffa skype snart så jag får höra din röst igen, som jag saknar! <3

2010-09-12 @ 14:53:22
Postat av: Johanna

Du är så bäst min älskade Johanna! Jag följer allt med spänning! Många många kramar på dig från din namne <3

2010-09-13 @ 22:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0