Så var det Lördag igen. Veckan har varit lång, väldigt lång...

"Oj(ja, ni vet vilket!) Det är måndag, klckan är kvart över nio. Svenskan Johanna ligger i sin säng, Nyduschad i sin YP-tröja och det är dags för henne att sova. Benen värker efter helgens löpturer. Imorgon väntar yttligare löpning. Dagen har förövrigt varit bra, tröttsam och lång, men bra." Det är faktiskt helt sjukt att man kan bli så trött! klockan 9 har kvällen i sverige knappt börjat. Här är dock dagen slut!

""Fin rumpa fasta lår, när vi upp för backen går." Efter en orolig natt och fransk frukost gick (besteg) jag och min klasskompis Charlotte backarna upp till stadion. Märkligt att jag fick mer flås av det än själva gympan ;) 2,5 km blev det... sprang för långt, förstod inte att jag skulle sluta springa när min lärare blåste i pipan... (franska liksom) Jag och några klasskompisar besökte konditorn på vägen ner mot parken bredvid skolan. "venu Johanna! Nous allons goûter de l'eau" vilket jag trodde betydde; "kom johanna, vi ska smaka på vattnet" jag följde med dom. Hade dock inte som plan att smaka på vattnet, genevsjön liksom... men när de tog av sig skorna och stoppa ner tårna, så förstod jag att det var känna på vattnet som vi skulle göra! och jag doppade för första gången ner min hand i genevsjön! vilket kändes ganska stort! Engelskan... Killarna i klassen ställde på stapplande engelska frågor till mig. Jag svarade, men använde nog lite för krångliga ord... för dom kollade på mig som frågetecken, allihop! Åter igen en lång dag. Dags att sova." och så klart var klockan innan 10! haha

"Up's and down's och onsdagsdepression. Dagen började helt okej. Fick dock min första fråga i skolan... vilken jag så klart inte kunda svara på. Men i alla fall! Och lektionen efter, på kemin, så hade jag mitt första (oförberedda) prov i den franka skolan! uträkningarna gick nog bra, men de skriftliga...
Sedan var det håla... i 5 timmar. Till en början är det helt okej.. men sen sitter bara folket och pratar... på samma plats... när man inte förstår är inte det så himla kul. Tror att det var då, som onsdags depressionen kom, men efter 3 timmar så gick jag till Evian. Kollade på de stängda affärerna. Och gick sen till kyrkan, tände ett ljus och grät en skvätt. Det är jobbigt när man inte kan vara sig själv... För det är jag som ska leva med mig, resten av livet! När tårarna var torkade så gick jag till turist infomationen, skulle fråga om det möjligtvis fanns ett it-café i staden. Så visade det sig att de hade en dator, som jag fick låna gratis i 30 minuter! Väl tillbaka i skolan var det franska. 2 timmar. jag höll på att somna väldigt många gånger! När den äntligen var slut så var dagen slut. och innan middagen pratade jag med mamma. vilket var underbart! och allt kändes mycket bättre!"
Hata onsdagar! Nu har jag dock förklarat det för min värdmamma som snabbt svarade att hon skulle kolla sitt schema. Så nu kommer jag på onsdagar åka med Jen hem, äta lunch vila lite och sen åka tillbaka till skolan! Man måste verkligen berätta när det är bra och när det är dåligt! Dom är verkligen helt underbara!

"Det är slut på torsdag, vilket betyder att det imorgon blir helg! Log dagen igenom! Mötte upp Jen under lunchen och vi gick in till Evian och åt lunch! Efter lunchen fick jag tillbaka gårdagens prov. 5/10 rätt! och jag var faktiskt inte sämst i klassen! :D vilket fick mig att le, ännu mer!"

Gårdagen var lång. Skolan var långtråkig, så mycke skrivande att jag fick kramp i handen. Sista lektionen var dock helt okej! Halva klassen... och det kändes som dagis! hade biologi, vi ritade av stenar och kollade på sismografer på datorer! alla var Fredags trötta och jag skrattade med och åt några killar i klassen, börjar faktiskt bli en av dem nu! Vilket känns lite coolt! När skolan äntligen var slut, mötte Patou upp på skolans parkering. Vi studsade hemma. Och på bordet låg ett packet och väntade på mig. innehållande, en FFK-nytt, en scout mag, en ELLE, linser, massa papper som det stod viktiga saker på och 2 påsar bilar! tack mamma! <3 Därefter åkte jag och Patou vidare till farbror doktor för ett godkännande att jag kan vara med på idrotten, efter skolan! Han var snäll, jag behövde inte betala! Frisk och kry! tack för det! Meningen var sedan att det skulle bli en tidig kväll. men läsandes i ELLE och sedan pratande med Peder på skype gjorde det till en mycket sen kväll... släckte lampan efter 11...
Men det var fint att prata med peder! Om en vecka är jag i vesoul och träffar honom! :D

Idag är det lördag, men ingen vanlig lördag, för det är min värdsyster Jen's födelsedag! Dock sjunger man inte, med tårta på sängen. Så jag fick gå upp när jag ville, halv 9, som vanligt! ^^ Säga grattis på Jen och sedan äta frukost. Därefter blev det en mil på cykel, 2 km, på löpbandet och lite sånna där övningar som Patou lärde mig! Härligt som tusan! Speciellt Duschen efteråt! På med klänning och strumpbyxor, för det är ingen vanlig lördag! Åkte med Patou när hon skulle handla och vi släppte på vägen av Jullian, brodern hos frissan. Nu är det strax dags för tårta. Och Jen ska få sin present! Kan dock inte säga vad det är, för jag vet att hon copy-pastar in min min blogg i google translate och läser den! haha
Hoppas i alla fall att hon blir glad!

Nu är min ff, flygfamilj på Vängsö, känns konstigt att inte vara där med dom. Men av hela mitt hjärta är jag där! Hoppas i alla fall att ni har det bästast. Kan ju inte bli något annat med så fina människor som ni! krama alla från mig! Ni vet att jag älskar er!

Oj, det blev ett såntdär långt inlägg igen!

Bisous!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Finns det någon möjlighet till ett telefonsamtal? Det här blogginlägget gav mig hjärtvärk... <3

2010-09-20 @ 14:54:11
URL: http://luftburen.blogg.se/
Postat av: Sandra

saknade dig otroligt mycket i helgen gumman! <3

2010-09-22 @ 20:46:07
URL: http://hpnotiqa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0