Lyckligtjej93!

Mellanlandar i några timmar hos min värdfamilj, för lunch och för att vila! underbart så här på en onsdag!

"Så var man tillbaka på internatet, Lausanne blinkar vackert på andra sidan. Även fast jag snörvlar som aldrig förr är jag glad! Avslutade nämligen precis ett damtal med min älskade broder! Ser verkligen fram emot att åka till honom i helgen! Imorse var det kallt, sådär kallt att det blev ånga när man pratade!
Underförsta timmen hade jag franska lektion med mig själv. Det blir färre och färre ord understrukna i boken. Vilket förvånar mig! På matten var jag lite smått oförberedd, trodde jag. Läxan som var till idag hade ingen klarat. Så vi fick lite mera hjälp med programmeringen och jag klarade sedan uppgiften! :)
Engelskan var ett lika stort skämt som vanligt! Jag kan svaret, räcker upp handen. Min lärare kolla på mig; "Yes, Johanna I know you know the answer but let's see if the rest of the class can answer it!" *kollar surt på klassen* Vilket slutar med att jag inte får svara i alla fall! haha
På den obligatoriska pluggtiden efter jag gjort engelskan och i alla fall kollat på matten så somnade jag i min bok! FINT! Rödögd gick jag och åt med Linda och c/O
Efteråt, när jag och alla andra skulle hämta våra väskor från bagagerummet. Så kommer en kille fram till mig och frågar (nästan utan brytning) vad jag heter, och hur jag mår! PÅ SVENSKA! haha varför han kan lite och förstår ganska mycket Svenska vet jag inte, men detta ska undersökas!"

"Johanna blir sjuk, på franska!
Förra veckan satt alla och snöt sig på lektionerna, nu är jag en av dem! Fick efter 2.5 km avbryta löpningen och fick en sockerbit av min lärare! Inga kindpussar idag! vilket fick mig att inse hur många jag kindpussar varje dag! GOOD! Resten av dagen var helt ok! Efter ett stopp med Linda på Casio och införskaffandet av cashewnötter!Så var dagen räddad!"

Men sen kommer det bästa!!! Jag gick väldigt trött och la mig halv 10 och somnade på fläcken! I sömnen störde jag mig på ett ljud.. som jag uppfattade som en mobil. Det visade sig vara brandalarmet!
Ingen av tjejerna i mitt rum verkade bry sig om att väcka mig, så jag vaknar av att nattansvarige ruskar på mig och frågar vad jag gör där! (sover kanske?!) Jag sätter mig upp, kolla på de andras sängar, märker att de är tomma, sen går nattvakten ut genom dörren, kollar tillbaka och säger till mig att det är över och att jag kan sova igen. Sen kom Linda helt orolig in på mitt rum och förklarar för mig att det var brandövning och att hon hade varit orolig som tusan!

Härligt att tjejerna i mitt rum inte väckte mig! HAHA nu kan jag säga att jag sovit under en brandövning...
Om det känns bra? nej, inte riktigt!


Nu börjar min lektion om en timme, franska i 2 timmar! Jag har ätit en god lunch och massor med vindruvor, samt sovit i solen i en halvtimme! Jag känner mig otroligt laddad!

Imorgon är det höst enligt min värdmamma, men idag skiner solen och det känns mer som sommar än som höst! När jag frågade varför det blev höst imorgon så kollade hon på mig och sa att det blev höst imorgon! Inte har väl vi något datum för när hösten kommer?! haha, det har de här! Gotta love FRANCE1! <3

Nu är det 2 dagar kvar i skolan, sen är det helg, Vesoul och Peder!

Puss och kram, skumbanan!

Kommentarer
Postat av: Markus

Hälsa till den lille broren från storebror :)

2010-09-22 @ 15:14:36
Postat av: Ingela

Alltså, det där är faktiskt snäppet duktigare än att inte vakna av Christers trumpet. Jag är imponerad! ;) <3

2010-09-22 @ 19:30:46
URL: http://luftburen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0