je me suis baigné dans le lac et j'ai fait bronzé à Larringes!

Donc dimanche est bientôt histoire et lundi present, j'aime? oui, car j'aimes bien d'être au lycée!

Så var det söndag igen, veckan som gick har provresulaten varit fina. 7/10 på kemin vilket känns underbart kan jag tala om! För varje prov som är över "godkänt" så stärks självförtroendet nåt så otroligt, så att man kan ta emot nedgångarna. Veckans höjdpunkt var torsdagen då jag gick till Evian för att köpa födelsedagspresent till min vän Linda. Handlade ett armband i en liten butik på gånggatan men en väldigt trevlig dam som jag pratade med i minst en halvtimme. Pratade vitt och brett. När jag var på väg att gå så frågade hon vart jag kom ifrån och då blev jag kvar en stund till, för att förklara^^

En klasskompis till mig berättade för någon vecka sen att det var en svenska som jobbade i ett galleri på gånggatan. Och i torsdags gick jag in för att se om det stämde. När jag kom in pratade kvinnan med en äldre dam, så jag gick runt och kollade på målningarna. när damen gått där ifrån frågade den svenska kvinnan, på svenska om jag var svensk. Det blonda håret och min kånken avslöjade mig! Hon var dock uppvuxen i Evian och pratade nästan flytande svenska, men när svenskan inte räckte till så pratade vi lite på franska;) Väldigt trevlig kvinna och jag hade stannat längre, men jag var tvungen att köpa tårta till födelsedagsbarnet! Vi lurade henne totalt, jag "var tvungen att plugga inför mitt matteprov" Morgane "var tvungen att göra sin historia inlämning" så Vi gick till pluggrummet på vår våning och dukade upp med tårta, godis och paket :)
Innan vi lurade in henne i rummet så såg vi på fyrverkerier som de sköt precis bredvid skolan. 10 minuter av olika färger, former och läten. Värsta presenten! :) Innan vi sen gick och firade. Hur mysigt som helst!

Linda och Morgane var hur gulliga som helst i onsdags, de var jätte hemliga och när vi satte oss i pluggrummet så plockar de fram ett kakpaket, gallettes suedois aka. havrekakor, sååååå gott! nomnom!

I fredags efter ett misslyckat matteprov satte jag och ex-antal tjejer från min klass sikte mot sjön för att ta årets första dopp. Det var verkligen sjukt kallt. Men jag doppade mig i alla fall, inget skämta migaprilo!

Halvmaran känns inte så långt borta nu... efter gårdagens nästan 18 km så känns det inte längre som ett omöjligt mål! Eftersom det var över 25 grader ute så både åt och pluggade jag utomhus. Så nu har håret blivit blondare och resten brunare, tänk så fräsch man kan känna sig ;)


bild från solen^^

Nu är väntar en vecka med flera inlämningar och prov, wiiie! Love it! take care sweethearts!

bisou<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0