Min mamma fyller år idag! GRATTIS! <3<3

rödlätt om nosen och axlarna, brun i övrigt!
Solen ha skinit som aldrig förr denna vecka, våren kom och blev sommar! Magnolior som blommar,
flickor i kjolar och klänningar, pojkar med shorts och bara överkroppar. Ja, sommar!

Vädret har som sagt varit underbart och mycket tid har spenderats utomhus. I alla fall efter onsdagen.
I måndags regnade, vilket inte gjorde någonting för det är dagen då jag har flest skoltimmar. Lackade dock ur på min engelsklärare, som helt utan anledning sänkte ned min klasskompis efter sin redovisning.
Så när timmen var över gick jag och pratade med henne och sa att jag inte tyckte att det var OK.
Tror inte att hon gillade det, men man gör bara inte så!

I tisdags lyckades mitt lag riktigt bra med volleyn, snygga formationer även när läraren tittade.
Börjar tycka att volleyboll är helt okej numer, när jag faktiskt kan spela lite...
På min extra timme med franska gick jag igenom lite grammatiska fel på min franska inlämning, vilket uppskattades mycket.
Löjligt att man kan hitta så mycket fel, bara man läser texten högt... Inlämningen blev i alla fall 7 sidor och jag var hyfsat nöjd med resultatet, förutom min slutsats.

I onsdags tog jag på mig sommarklänning och sandaler, fit for kemiprov! som jag tror att jag kan ha lyckats riktigt bra på, men vi får se vilket betyg det ger!
Under fem timmar satt jag tillsammans med vänner ute i solen och snackade en massa skit!
Fem timmar var lååååååång tid i höstas, nu passerar de som en kvart.
Franska lektionen som denna vecka var mer en filosofilektion, eftersom vi läser Micromegas.
Sjukt bra bok, med intressanta perspektiv på storleks skillnader, bakgrund m.m....

Stack ut på löprundan efteråt och jag gillade den bättre när jag var själv som sprang i början på Januari.
Nu är det hur mycket folk som helst som vill profitera det vackra vädret. Även fast jag sprang i linne och shorts så var det super varmt!
I april... hur kommer det då bli med löpningen i juli? ...
När solen går ner skiner jurabergen upp av reflektionerna från sjön, fint.
I torsdags hade jag en eftermiddag för mig själv i Evian, åt glass, skrev kort, läste bok, satt på en bänk och sola och kände mig sommrig i min klänning.
pratade med en och annan främling och bara gick runt och myste. För att sedan komma tillbaka till skolan för att köra skiten ur mig på fitnessen. lövli!
Torsdagar sover jag riktigt bra på för då är kroppen slutkörd och väskan är packad för helg.

Jag ska prova på rodd! Vid lunchen i fredags så åt jag med min halvengelska kompis som är 10.onde bäst i rodd i Frankrike!!!
och hon lovade mig att jag ska få följa med och prova på rodd, antingen nu på torsdag, eller nästa vecka.
Det är min senaste dröm nämligen, för när de glider fram på sjön så ser det så otoligt vackert ut, plus att man tränar hela kroppen!Blev sjukt glad när hon föreslog det! Och jag blev ännu gladare, för på fysiken så hade vi första manipulationen inom optik. Och jag är typ förälskad i detta ämne! Visst har jag alltid varit faschinerad hos optikern, men jag kände verkligen att detta är något för mig! Så hittar jag inget annat att göra så blir jag nog optiker! Satt och skrev ned allt som läraren sa, svarade på alla hans frågor, jag satt som ett barn på julafton. Och det var verkligen en underbar eftermiddag ända tills på bussen då jag fick sjukt ont i min käke... som följde mig hela helgen... När jag kom hem så väntade dock ett paket... min mamma är världens bästa! marimekko<3Converse LOVE IT! lila, blå, oranga, mååånga färger! helt underbara skor! tack bästa mamma! <3 Åt en fantastisk god middag med familjen med solen som strålade in genom de öppna fönstrerna. Mysipys dag! Precis innan vi gick till bussen insåg vi också att min engelska lärare inte är i skolan nästa vecka! OM vi gillart'!

Lördags frukosten var lite torftig, klarade inte av att tugga brödet, så det blev en yoghurt innan en underbar löprunda uppe på platån. hittade en ny väg som förlängde min vanliga runda med någon kilometer, som var hur vacker som helst och väldigt lättsprungen.Jag har verkligen blivit helt beroende av löpning, kilometer efter kilometer! Men jag måste ju träna inför mitt halvmarathon också!När jag kom hem från turen så var det snabbt in i duschen och in i bilen, lunch upp på berget. Shorts linne och vandringskängor. Patou hade dock väldigt ont i hälsenan så vi gick inte upp på någon topp, utan "bara" på sidan. Det är dock bestämt att innan jag åkter så ska vi upp på Dent doche 2222 möh :) Looking forward to it!
Fint var det dock, med alla blommor i olika färger och former! Med berg och lite snö... I love it here!
När vi kom hem var vi alla tre lite lätt röa om axlarna och trötta av solen. Så jag och päronen somnade i varsin solstol i eftermiddagssolen i någon timme :)

Imorse så blev det yttligar utvidgning av löprundan, det var bara det att jag råkade ta lite fel väg och hamnade i en uppförsbacke à la montange... MEd stenar och rötter så löpturen avslutades med rejäl klättring uppåt! ^^
Päronen drog i väg för att terrängcykla så jag åt lunch själv med systern. puré och fläskkotklett. puren gick jättebra att äta, fläskkotkletten var jag dock tvungen att skära i minimalistiska bitar för att jag skulle kunna tugga.
Dumma dumma käke! Till nästa vecka har förutom min projektarbetesredovisning inte en enda läxa. Så jag låg ute och solade hela eftermiddagen som om jag var på semester! Konstigt det där att det kan vara nästan 30 grader i APRIL! Men jag klagar inte, är snart brunare än vad jag var i augusti förra året!

Veckan som väntar är nog den slappaste på länge, slutar 11 på tisdag, 10.30 onsdag och 12 torsdag. inga läxor och förhoppningsvis fint väder! :) På torsdagkväll blir det dessutom teater, Maison de Bernarda Alba.
Älskade boken, så jag hoppas att teatern kommer vara bra!

önskar er en fin fin vecka!

bisou! <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

:-)

2011-04-15 @ 00:11:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0