snö kaos, kallt, tågkaos men fasiken va vackert det är! :)

Linnéa och jag gick ut mot djurgården, för en powerwalk i solen, när vi gått över bron blev vi sugna på lite kaffi, då kom jag med den brilljanta idén Johan och Nyström, på söder!
Så vi tog bussen till sergel och satte oss på röda linjen mot maria torget, pratade om snökaos på Gotland, bussar i diket, skolor som stänger och damen bredvid skrattade med i smyg! Vi fottade lite balla skyltar och gick sen mot en mörk och stängd kaffebar.
Lite besvikna blev vi allt, men kom snabbt på bättre tankar, Chokladfabriken! varmchoklad med vispgrädde!
Så vi hoppa på gröna och bytte till 2:an vid slussen och åkte till tjärhovplan och chokladfabriken, där var det lika mörkt ut, stolarna var upp och ner vända och på skylten med öppetider log: Söndag- STÄNGT!
Vi vandrade längs folkungagatan (tror jag) till ett väldigt litet och sött bageri och kafé.
Tog en bulle och en Varm Choklad,
Åhh så gott det var!
Samtalet spårade in på schampo och hårpodukter och vi bestämde oss snabbt för att dra till Lush vid TC.
väl framme så kunde vi knappt ta oss fram, alla hade sorgsna blickar upp emot den svarta tavlan, inställt, inställt, inställt.
Kändes väldigt skönt att man inte skulle någonstans!
Lush, jag älskar Lush!
shoppade lite schampo påfyllning och doftade runt på allt det undebara!
nu är jag hemma och det är dags för lite plugg! helt klart en fantastisk dag!
trots kylan!

Just a smalltown girl!

Ciao!

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0