1 advent!

Det är en sak som är väldigt sjuk, idag har jag varit här i 3 månader och om tre veckor är jag hemma i sverige!
Det är första advent idag och eftersom att det snöade hela dagen igår så är det alldeles vitt överallt när man kollar ut, på alla granar, alla hus, ja allt! Ska snart ut och prommenera med mina värdpäron och då kommer det att bli vita foton! :)
Musiken till duschen idag var julmusik, för att börja komma i form liksom! För ett år sedan var jag uppe i Arvidsjaur, helt galet att det redan gått ett år!

Igår så var jag lycklig som ett barn på julafton, det var somsagt alldeles vitt ute och innan jag åt frukost stod jag ex antal minuter och bara kollade ut genom fönstret! Min familj tyckte nog att jag var lite knäpp, men det var så sjuuuuukt vackert! Så efter en stund i gymmet och en god lunch så kunde jag inte hålla mig, fick med mig min värdsyster och vi gick ut i snöyran! Jag var så otroligt snygg och välmatchad! Med röda vinterskor, svarta skidbyxor, knallblå dunjacka, gröna vantar och rosa mössa!

Vi gick och gick, jag gjorde en snöängel och sa nog tusen gånger till Jen att jag äääälskar SNÖ! när vi stod i en lite skogsglänta kände jag starkt för julsånger, så åh helga natt, sjärnbarn och måånga andra låtar sjöngs med krasslig röst! tur att det bara var ett par öron i närheten! men det kändes som när jag var lite och gick hem från bussen på bräntings. När man kan sjunga hur högt och fult som helst! Då kom julkänslor! Ser framemot att dricka glögg och äta lussebullar! Sprang igenom den decimeter höga snön, skrattade och jagade snöflingor med munnen. Det var fint.

När vi kom hem stod Patou och John och gjorde äppelpaj, som visade sig vara hur jäkla god som helst! nomnom! Vi kollade på "qui veut épouser mon fils" ett helt sjukt franskt "dejting" program. Men det var roligt! haha
Pratade också med min älskade mormor i telefon och fick höra om hur hon i torsdags blev rånad, låt min mormor vara ifred! Inte okej att själa från en 90 åring! FYFAN! Blir så trött på världen! Men hon mådde bra, blev inte slagen i alla fall. Det var dock underbart att höra hennes röst!

Jag och Jen avslutade dagen med våra 16 minuters övningar. Så nu känns både mage och rumpa mycket fastare, HAHAHA

Idag väntar som sagt en prommenad till. Så snart ska den ur snygga "bibendum'en" ut och spatsera!

Glad advent eller vad man nu säger! ät en lussebulle och drick en liten kopp med glögg åt mig med!

Bisous!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0