En underbar vecka har avlutats med snö, = perfekt?

Detta har varit en bra vecka, den har inte direkt gått snabbt, men jag har inte varit uttråkad en enda gång och jag tror att det är ett bra tecken?!

I måndags var det SVT prov och jag hade tränat ganska så mycket... men grejen var bara den att vår lärare tyckte att vi skulle skriva en labbrapport sådär på en timme... så jag failade stort! mais, ce n'est pas grave! (vilket är en fras som används myyyyycket här nere!) På engelskan berättade min "underbara" engelsklärare att hon tyckte att jag skulle göra en presentation om sverige! :) Så veckan innan lovet har jag från och med nu 2 muntliga redovisningar! love it! Lärde också några att spela bubblan under lunchrasten, ett spel som de fullkomlig ÄLSKAR! Fast de tycker att det är ännu mer intressant att kolla på när jag blandar kortleken, klara; våra timmar under lilla-jönsson har verkligen satt sig i fingrarna! Så frankrike kommer nog gilla dig! <3

Tisdagen var sådär härlig, andra gången på klätterväggen och jag kom upp! :) Det är en fasligt kul grej detdär, klättring, även fast man får förskräkligt ont i fingrarna! Efter lunch och en extra håltimme så hade jag min första extra franska lektion med filosofiläraren! Lektionen började med att han frågade om jag ville ha en kopp kaffe från kaffemaskinen (som annars bara är för lärarna) och när jag tog fram min 50 centim för att betala så skyndade han sig snabbt att stoppa in ett mynt och säga "cadeaux" Jag såg det som ett väldigt bra tecken! :)
Det var en mycket trevlig och mycket lärorik lektion. Vi pratade verb, böjningar, Stockholm(han älskar stockholm), elev-lärar relationer och mycket annat! Riktigt nice!

Onsdagen, dagen jag trodde skulle bli dålig rent utsagt, för jag fick ett sms från Jen på morgonen att jag inte skulle kunna komma hem under min låånga håltimme. P.ga. snön uppe i Larringes och att jag skulle stanna i Evian hela tiden. Men det var uppriktigt sagt nice! Pluggade inför torsdagens fysikprov, åt lunch, spelade kort, snacka, p,lugga lite till och gick och fika med en tjej i min klass! riktigt nice! Och efter mina två timmar franska på eftermiddagen så såg jag på lite fransk tv, lyssnade när några spelade och sjöng musik och bara chillade innan middagen! Riktigt nice när det inte är någon obligatorisk pluggtimme! :) På kvällen blev det dessutom massage! Och jag gillar att bli masserad på franskt vis! och de på svenskt vis... hmm?!...
Förutspådd dålig dag, blev riktigt bra! fler åt folket tack! :)

Torsdagen, började som alla dagar denna vecka med morgane's underbara varma choklad! 2 timmars franska på morgonen som följdes av en timmes matte, fick tillbaka mitt matte prov, 2.5/20! och jag vet att jag inte var sämst i klassen! Men jag är fortfarande sjukt nöjd över mitt resultat!:) Efter en lunch som spenderades pluggandes och skrattandes i salle d'etudes så var det fysik prov! och om min lärare är snäll så kanske jag skrapar hem hela 5 poäng, men ja, man ska inte ropa hej! TPE'n var nice som vanligt! Folk lallar runt och snackar skit! haha På fitnessen jobbade vi arslet av oss, med rumpövningar och sit'ups! :) Jag och min tränings kompis Marie jobbade hååårt! haha Pratade på kvällen med mamma som berättade om sverige och familjen. Shit pommes! allt på samma gång bah! men det var fint att höra hennes röst! <3

Idag var en underbar dag! really! När En tjej i mitt rum vevade upp gardinen i morse så nästan skrek hon ut att det var snö, Jag och Alison rusade till fönstret och det var alldeles vitt utanför! Jag har sett snö sen jag kom hit, men idag kunde jag ta på snön! :) hihi lycklig som ett barn på julafton! förmiddagen var nice, planterade blommor mer Charlotte till vårt projekt och räknade matte! :) Till lunch var det hamburgare och pommes och när jag och Jen ätit klart så gick vi till vårt stammis hak och drack kaffe och spenderade 2 timmar av min långa håla! :) Eftermiddagen var det bara 2 timmars lektion, eftersom Mr Garcin inte var i skolan. Och SVT'n var riktigt slapp, vi dikterade, skratta och åt godis! :) På bussresan hem så blev det bara mer och mer snö. Längtar verkligen efter att få se hur det ser ut här imorgon, i dags ljus, för det är sannerligen vackert i skymning!

Kvällen avslutades med mag och rumpövningar med Jen, fit for fight, fit for sverige! hahahahahah som vi skratta!

Imorgon är det gymmet som gäller! och så är planen att göra en snöängel eller två!

Har föresten fått mina datum till min franska bac, sista datumet för den muntliga delen är den 9 juli, så det blir inte mycket sommarlov i sommar! haha känns galet! Jag ska klara den!

Natti! Jag är ganska glad just nu! hahahaha

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0