Jag har påbörjat 2 inlägg sen förra helgen... men inget av dem är på bloggen, så nu kommer det ett!

För att summera dessa två veckor lite snabbt så har de varit riktigt bra!

förra veckan var det endast 4 dagar i skolan, eftersom det på torsdagen var helgdag för hela frankrike. Mycket uppskattat! För det blev en skön löptur i solen nere vid vattnet med Patou och Jen. Fick även reda på att jag numer kommer ha en timme extra franska, med en fantastisk filosofilärare varannan vecka. Det känns helt underbart! :) På fredagen gick jag med Jen till bussen, med ett svart och ett vitt ben. resten av jag var ganska svart, förutom de vita snörena på mina gummistövlar. Hela skolan kollade väldigt konstigt på mig och jag fick flera kommentarer. som; hade du lite problem med att klä på dig imorse eller? ;)

Det var roligt! På kvällen åkte jag och John och hämtade min fina broder i St.Gingolph! Det var fint att se han stå där i sin Parisrock och vänta på mig! Fredagskvällen blev relativt tidig, men senare än vanligt! Att sova under samma tak, gör sömnen ännu bättre än vanligt! jag dig tycka om bror! <3

Lördagsmorgonen blev också den tidig(för Peder) sen för mig. Men vi åt frukost och efter lite velande så gick vi in i gymmet tillsammans! Mindre tid än vanligt, men det var kul att för första gången träna med brodern min!
Efter en stadig lunch så åkte hela familjen till Thonon för en eftermiddagsprommenad längs vattnet! Det var vackert! Trevligt och macarronerna som vi åt var fantastiskt goda!

Sedan efter en mellanlandning hemma, med en kopp te och lite choklad åkte vi tillbaka till thonon för att spela bowling! 1-0 till sverige, 1-0 Peder - Johanna, för första gången någonsin vann Peder i bowling! detta land är bra för dig min bror?! <3 Sedan åt vi middag i en formel 1 inredd resturang, ovanpå bowlingen, jag har börjat kolla på motorsport och kan komma på mig själv med att sitta och hejja på alonso... tur att säsongen är slut nu! :)

När vi kom hem så satt jag och Peder och pratade om allt mellan himmel och jord, pratade igenom sommarn, frankrike och livets stora och lite mindre frågor. men slutsatsen var typ att vi inte visste någonting!
Söndagen blev en traditionell söndag, lite dåligt väder, Formel 1 ihoppackning, det ovanliga var dock att säga hejdå till Peder i St.Gingolph. Men det kändes inte så tungt som i Vesoul. För nästa gång vi ses, så ses vi på arlanda, den 18 december!

Denna vecka har också varit bra, franskan flyter mer och mer, liksom umgänget i skolan och på internatet! veckan gick väldigt snabbt och avslutades med en riktigt bra fredag!
För det första sken solen, vilket alltid är ett bra tecken, man måste ju ladda upp med C-vitamin nu innan vintern! En kopp kaffe med Jen, vilket gör fredagarna till de klaraste veckorna i veckan!
Matteprov, som jag tror att jag klarade att göra några uppgifter på!
Äcklig lunch, men efter lunchen mellan SVT'n och Kemin så kom Jen med de glada nyheterna att vi, den 10 december inte kommer ha några lektioner från klockan 11, för att vi ska åka med Litteraire till Lyon, gå på museum och se på opera!
Detta pågrund utav att jag är svensk och filosofiläraren tyckte att jag skulle få en av de två platserna som var över i litteraire! Men eftersom att jag "inte känner någon i den klassen" och "inte kanske vill åka själv" så fick Jen följa med för att jag inte ska vara ensam!

Så på nobeldagen så är det kultur som gäller för hela slanten!

Denna helg har varit fylld av trevliga möten med familjens vänner, mat, träning, plugg och skypande!
Jag har kommit på att jag funderar mycket bättre efter en bra stund i gymmet! :)

nu har jag pratat lite med modern och önskar dig all lycka till i veckan! <3
Även ett STORT lycka till till min flygande vän Ingela, som har 5 prov hos transportstyrelsen denna vecka! håller alla tummar, fingrar och tår för er!
väskan är packad och det är dags att kasta sig ut i drömmarnas land, imorgon är det skola och SVT prov. På tisdag, extra franska och på torsdag fysikprov! jag tror att det blir en awesome vecka!

so long!

Kommentarer
Postat av: Klara

Åh! Låter som du kommer få den överlägset bästa nobeldagen av ungefär alla jag känner.

2010-11-21 @ 22:29:55
URL: http://sjolejon.blogg.se/
Postat av: Klara

ja, men jag är redan galet nervös inför bara själva ansökan. fast sen, när vi båda är flytande i franska och har druckit tusen koppar te och blivit pensionärer, då kan vi flytta till ett tjusigt överdådigt art nouveau-hus i paris med finaste trapphuset. (vilket förövrigt skulle kunna vara den enda anledningen som krävs för att vilja lära sig franska.)

2010-11-21 @ 23:14:03
URL: http://sjolejon.blogg.se/
Postat av: Kusin Malin

Bra där Johanna! Du hejade på rätt förare, ALONSOOOO!!! :-D Kram

2010-11-29 @ 10:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0