Biljetten är köpt, om 17 dagar är jag i Paris!

"Oj, okej, Måndag igen! Någon klok människa har sagt till mig att det bästa med måndagar är att det är längst tills det är måndag igen! :) Helgen har varit otroligt härlig och avslappnad, ingen tåg biljett bokad än men det kommer! Imorse innan vi åkte till bussen kollade jag och Jen på, hur-all-lära-sig-svenska-program! Så nu kan hon säga att hon är en flicka! :) Efter historian satt jag en timme med Jen och lite annat löst folk på fiket mitt över skolan. Därefter hängde jag med klassen, inte världens roligaste kanske...
På SVT provet så frågade jag min lärare om vad ett ord betydde, vilket slutade med att hon satt och gjorde provet med mig! haha! Hon är faktiskt ganska härlig! Engelska provet var faktiskt som engelska proven i sverige, vilket betydde att det var väääldigt svårt för mina klasskamrater, som har en nivå som i 6-7.an... Kvällen spenderades med ett samtal med Peder och allmänt chill!"

"Dagen började med att jag ville gömma mig under täcket och stanna där! Men det funkar ju inte riktigt så... Åt frulle med Morgane och mötte sedan upp med Charlotte. Hon pratade engelska med mig och jag svarar på franska. Vägen upp till stadion är en riktig ........ väg...
På löpningen började jag springa 1000 meter på 4.48, sedan 1500 meter, 8.25 och sedan en slutspurt på 500 meter, 2.25! Redigt nöjd faktiskt!  kan vara så att jag lyckades skrapa hem 8/10 i betyg på min slutspurt! :)
På engelskan fick jag mitt betyg på mitt engelska teater förra veckan! 20/20! min kära motspelare kammade hem 10/20! vi var nöjda båda två! :D
Pluggtimmen spenderades sovandes! Läste dock några sidor i min grammatikbok! :)
Middagen var helt ok, Lamm och bönor, nom nom! Efter middagen var jag inne hos Morgane, Linda och Alexia. snackelisnack! :)"


Idag hade jag ingen historia, så jag och resten av klassen började en timme i salle d'etudes! Jag läste två sidor i min franska bok och de andra skrev klart på uppsatsen som är tills idag. Vilken jag inte fattar någonting av... Så ja... får se vad min lärare säger om det på franskan!
På fysiken så upplevde jag det första "straffet" som en lärare gav en elev. Kopiera 3 sidor ur boken, för att han pratat lite för mycket! FINT!
Efteråt mötte jag upp med Patou på parkeringen och vi åkte upp till gare'n för att köpa tåg biljett! En liten fransk scen utspelades och jag skrattade otroligt mycket inombords!

När det var vår tur att bli hjälpta så frågade hon i kassan om det var någon som skulle åka med bussen som kom. Då kom en kvinna fram med barnvagnen i högsta hugg. hon skulle med bussen och gick därför före oss. Hon  sa att hon hade lite bråttom och kollade på oss. Då svarade min värdmamma att vi också hade bråttom, vi skulle inte med bussen, men man kan ju ha det bråttom i alla fall!
Och så börjades det! När damen med barnvagnen gått til sin buss sa hon i kassan att hon ALLTID kommer i sista sekund! haha

Åt en riktigt god lunch och har nu pratat en skvätt med mamma. Onsdag, helgen mitt i veckan! två dagar kvar, sen är det helg! På fredag ska jag dessutom på geologi utflyckt med klassen, det sägs att det kommer vara snö... så nu har jag packat en kasse med långkallingar, mössa, kamera och vantar :)





Tar med mig kameran till skolan, vilket betyder bilder från internatet till helgen!

Bisous från ett soligt Larringes!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0