Glömde bort att skriva om helgen i helgen...

Onsdag och den underbara landa hemma dagen!

Helgen var mättande!
I lördags så blev det en tur i gymmet och några meter på löpbandet! :)
En smaskig lunch följdes sedan av en helt lugn och väldigt chill eftermiddag som sedan fylldes av tartiflette.
En underbart god "traditional" rätt i min region. Innehållande potatis, lök, fläsk och reblochonost in i ugnen!
Det kändes verkligen rätt att sitta i ett trähus, med dimma utanför, ljus på bordet och äta en rätt som tartiflette! Den var dock vääldigt mättande!

I söndags så var hela familjen i gymmet, dick i olika omgångar! För att träna bort lördagens kalorisnåla middag! ;) Sedan efter lunch så åkte vi till Annecy. En stor stad lite drygt en timmer här ifrån.
Och jag blev kär! Tänkte inte på att ta med mig kameran, eftersom jag trodde att vi bara skulle lämna broder... Men min familj har lovat att vi ska komma tillbaka! Staden som liksom har allt! Berg, vatten, gammal stad, ny stad, folk, park, liv, landetliv! meeee LOVE!
Vi kom hem ganska så sent, så det var därför det inte blev något inlägg. Men det var en mättande helg, på flera sätt!

I måndags var det som vanligt en tidig morgon och det känns kanske inte så jätte lockande att gå upp på måndagar. Men ändå så vet man att det kommer bli bra! På historian så fick jag tillbaka mitt prov, 11.5/20 nöjd?! OM! Engelskan var som vanligt, mer som en franska lektion än som en engelska lektion! Förhoppningsvis lär jag mig franska på dessa lektioner? :)
Trodde sedan, eftersom mina klasskamrater överhört någras samtal att internatet kanske skulle vara stängt under natten mellan mån-tis. Så när engelskan var slut var jag lite smått panikslagen, men jag hittade Jen och hon gick med mig och frågade. Det var tydligen "bara" en våning com var stängd :) (inte min)
Kvällen spenderades med att packa upp väskan, duscha och bara vara!

Tisdagen började som alla andra tisdagar denna trimester, med bestigning av backar i Evian och sedan löpning på stadion! förbättrade dock mina resultat, vilket gladde mig! nästa vecka är det betygsättning.. inte å värst taggad ^_^
Våran löpning drog ut på tiden, vilket gjorde att vi blev försenade till SVT'n. Mme var väl inte jätte lycklig över detta.. men ja, det var ju inte vårt fel?!
På historian fick jag en fråga, som jag (med hjälp av min klasskompis) faktiskt kunde svara på! Resten av eftermiddagen var inte så upplyftande och bara dryg! :D
Pratade med broder en stund på kvällen! Det är fint det där! gör verkligen ens dag!

Idag är det onsdag, 10 dagar kvar och jag har gått 2.5 timmar i skolan, nu väntar 2 timmar till!
Har ätit en god lunch med hela familjen. Så nu är jag laddad och klarar mig förmodligen tills på fredag!

So long! Bisous!

Kommentarer
Postat av: Marianne i Othem

Hej Johanna,

jag har börjat läsa din blogg, det är såå roligt att få hänga med på avstånd i ditt liv i Frankrike,

ser fram emot fortsatta rapporter!

Ät några pain-au-chocolat för min räkning, försökte baka sådana igår, de blev halvbra.

Kram från Marianne

2010-10-13 @ 17:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0