Jag lovar, jag lovar....

jag lovade att jag skulle skriva om slutet av veckan... men när jag skulle göra det sent i söndagskväll, så funkade inte blogg.se, jag lovar! :)

I onsdags händ i alla fall inte så mycket... Sjungstunden var inte jätte mycket att hänga i julgranen utan mer lite chill med 3 andra och en gitarr... Jag vet inte vad jag hade förväntat mig, men något... mer?
Men jag tror att man får ta det som det är, spela lite, sjunga lite, chilla!

I torsdags när jag vaknade första gången runt 6, visste jag att det var något jag ville minnas ur drömmen, men jag glömde bort det... Men sen när Peder skickade ett sms om att han drömt på franska så kom jag ihåg att det var det jag hade gjort!
Verkligen inte hela drömmen men några fraser på franska, det kommar det kommar! :) Fysiken var som kenesiska men på TPE'n förstod jag vad som hände och vad vi snackade om!
Lärde dessutom min klass en del konstiga klappar som jag lärt mig i sjungande vänners sällskap i sverige! Och de älskade dem! Precis som "glasögontricket" och "ingelaljudet"! Lätt roade fransmän! :)

I fredags började jag och Jen med en prommenad in till Evian där vi satte oss på ett kaffe och tog varsin Espresso, nom nom! Plannerade lördagen och hade svenska lektion! :)
Flyg fula fluga flyg och den fula flygan flög! Det kan min värdsyster säga! hon är fett cool! ^^
Efteråt hade jag, eller klassen matteprov... Jag kunde inte, även fast jag verkligen försökte svara på en enda fråga... så det blir väl som förra gången kan jag tänka... "pas de note!" men jag gillart!
På lunchen smet jag och Jen snabbt in och åt av den fantastiska skolmaten, innan vi gick tillbaka till vårt kafé för en till espresso! :)
Eftermiddagen var sen underbar! eller i alla fall sista lektionen, två timmar av praktisk fysik. Låter kanske inte så roligt, men jag forstod, JAG förstod vad det var vi gjorde, kunde göra uträkningarna! Det blev som en glädjespridare, min mun kunde inte sluta le och pirret i magen försvann inte, inte på hela kvällen, natten, helgen! :)
Vi åt en god kvällsmiddag och sedan hoppade jag och Jen upp och såg klart på gudfadern 2! Vi har dock bestämt att vi ska vänta med sista filmen, de tar ju lite på krafterna att se gudfadern filmerna! ;)

Lördagen var underbar, men det har jag redan skrivit^^

Söndagen var chill, en tur i gymmet men sedan regnade detoch jag och Jen stannade hemma när päronen åkte iväg till Avoriaz. Kollade på film och chilla! :) Fixade på kvällen biljetter hem till Sverige över julen och det känns otroligt skönt att ha det fixat! :) Kändes dock lite konstigt att boka tur och retur till och från sverige!

Nu ska jag iväg till skolan för 2 timmar franska och sedan teater i Thonon! Skriver om veckan på fredag!
På lördag paris! Om nu strejken inte förstör det... peppar peppar, ta i trä!

Mossa mossa på er alla människobarn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0