Jag ska skriva om slutet av veckan imorgon, jag lovar, men nu vill jag bara skriva om idag!?

Jag har idag, tillsammans med min syster utforskat andra sidan av sjön. Nämligen Lausanne, en helt annorlunda stad, vet inte om jag kan säga att gräset är grönare på andra sidan, för det är någonting med den staden som jag inte förstår... Men dagen var underbar!

40 minuter med båt och vi var i värsta storstan! med metro och allt! :) Jen var den som skötte shoppingen, jag bar kassar, och höll i paraplyt!

Vi hittade en underbar second hand butik som drevs av två snubbar som var så underbart klädda och hade en riktigt skön stil! Kändes dock som att de inte bara har sin inkomst i second hand kläder utan kanske även någon hand med i en drog eller två^^ Hittade underbara väskor! som jag hade köpt allihop om jag hade haft råd, det var nämligen sviiiiiiin dyrt!

Så den största delen av Jen's shopping blev på andra ställen! :D När de obligatoriska inköpen var avklarade så tog Jen en gauffre men kanel och jag en Crepe som vi åt utanför en guldsmed under en markis! Smyckena var verkligen i vår prisklass! Men vi tyckte inte riktigt om designen, så vi drog till starbucks istället! <3

Av allt jag kunde välja fanns inget annat alternativ än en varm choklad när vädret var som det var! Men mm... den var underbar! Really!

Efter lite vandring i Lausanne i regnet, gjorde oss tröttare än tröttast, så efter en stund på FNAC bestämde vi oss för att skita i Lausanne och ta båten tillbaka, hyra en film och åka hem! sagt och gjort! På båten hängde vi med några vänner till Jen som var på väg hem efter gårdagens äventyr!

Innan Patou kom och hämtade upp oss så var jag för första gången på mediateket i Evian, där hittade vi inte bara en Sharon som satt och plugga, utan även en film, som vi ska se imorgon! När jag satte mig i bilen hade jag verkligen kunnat somna, under de tio minutrarna hem, men jag förstod vad Jen och Patou pratade om och ville vara med i diskussionen, jobbigt läge liksom!

Väl hemma så firade vi med en kaka eftersom John gjort absouluta slutspurten på huset, nu är det helt klart! :) Sen dog jag en stund i min säng, innan jag inledde ett skypesamtal med min Peder, där vi plannerade hur var och när vi ska träffas nästa vecka, i Paris! Galen grej! ALLT på samma gång liksom!

Lite fransk omelett, med äppelcider vinäger, (helt klart värt att sparas i minnet!) sedan gotland och sverige prat med mina värdföräldrar och även en massa flygplansprat/bungeprat med min värdpappa! :) Underbar grej det där när man kan prata om sitt största intresse med någon som förstår! Jag visade honom FFK-nytt och repotaget om Bunge, han blev inte alls avundsjuk... speciellt inte när jag berättade om AN2:an :)

Som la grande finalé blev ett underbart direktsänt TV-program, fransk stand-up komedi! helt underbar!

Nu ska jag sova, imorgon väntar träning, franskaplugg, en tur till Avoriaz och filmtittande!

Om en vecka invaderar vi Paris, alla vi svenskar! :) Det ska bli underbart att träffa de jag känner och alla de andra!

Sen en sak till: Jag vill bara säga tack till er som läser min blogg och tack till er som har skrivit kommentarer! det uppmuntrar verkligen mig till att fortsätta skriva!

Bisous! <3

Kommentarer
Postat av: Lillemor Smitterberg

Johanna!

Vad kul att du har det bra och att franskan "flyter på"

Kram

Lillemor

2010-10-19 @ 17:17:27
Postat av: Lennejaa

Äppelcidervinäger ska man shotta inget annat ;)

Gud vad roligt med Paris, jag vill också!

Kramar

2010-10-20 @ 11:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0