inlägget blev ihopptryckt... går tydligen inte att ändra.. sorry!

I onsdags när jag och Patou var påväg till skolan, kollade hon brevlådan. Vilken innehöll ett vykort till mig! Från min lilla gotläning Linneja! Som förtillfället är i Italien! Så nu hänger det med snodd kladdmassa bredvid min säng på internatet! TACK! "När mina 2 franska timmar var över så kastade jag mig ut i solen och mötte sedan upp med Linda! Som var ledsen, så vi gick till bageriet och köpte varsin kaka och satte oss sedan nere vid vattnet och Linda pratade ut. Denna veckan var det inte jag som hade onsdagsdepression! Men alltid är det någon! Efter middagen hängde jag som vanligt i 5.10! Imorgon ska det ätas kebab med flickorna! Men nu ska här sovas! Lycklig Johanna ligger nu i sin säng, medveten om att det är näst sista natten innan helgen! over and out!"
"Idag är det flamstorsdag! vilket till skillnad från depresssionsonsdag är den bäästa dagen i veckan! Det började med att jag innan lektonerna börjat visade "glasögontricket" för några tjejer i min klass och som de skratta! Sedan fick de mig att göra det för några fler. Och de skrattade och provade! Under andra lektionen satt jag och kollade ut på utbyggnaden av slottet och sedan fastnade min blick på volleybollplanen bredvid vattnet. Jag vet inte om det är för att det blev höst idag som jag såg att det låg löv på marken och att träden håller på att gulna? men jag gillar höst, så för mig gör det inget!
Under vår extra långa lunch, p.g.a ingen matte så jag jag och tjejerna och köpte kebab och satte oss nere vid sjön. NOMNOM! När vi sedan satt på skolgården och pluggade inför kemiprovet så kom FlumJohanna till Frankrike!! Nynnade på Waka Waka, kanske inte helt normalt, utan med alla olika sorters ljud man kan få från munnen! De kollade verkligen på mig som om jag var sjuk. Men sedan brast de ut i asgarv! de skrattade verkligen åt mig! :)
Det där med att ta livet med en klackspark... kemin! 2/20 är min gissning! och då blir jag glad!
På sista lektionen, TPE,( typ som projektarbete) så flummade jag och när jag berättade för Charlotte och Emilie att jag typ var så hela tiden i sverige så kollade de på varandra och skrattade! När vi sen sa à demain så sa de åt mig, samma humör imorgon, välkommen till Frankrike Johanna! Imorgon åker jag till Vesoul och träffar PEDER!
Har nu en ansiktsmask, sitter i pluggrummet med Linda och jag har "pluggat" klart. Verkligen förberedd inför matteprovet imorgon..."
Igår var det fredag och leendet kunde inte vara större! Jag och Jen gick till cafét första timmen, så ingen har lektion. Pratade och pluggade! Sen var det dags för mitt 2 timmar långa matteprov! läste, försökte förstå, gjorde det jag trodde var rätt... men jag tror att det var fel! :)
Efter lunchen och efter 2 timmar SVT och  2 timmar kemi, så var dagen slut! Jag gick och hämtade min väska ur bagagerummet och mötte upp med Jen och sedan Patou, som hämtade oss! Snabbt hem, lämna smutskläder, packa väskan, äta några vindruvor och sedan iväg igen! Patou den ängeln skjutsade mig till Lugrin där vi mötte upp med en dotter till en vän till Peders familj! Jag hoppade in i hennes bil och så började färden! Första biten var dock kort, stannade till hemma hos henne och hämtade hennes pojkvän och laddade upp med lite ost innan bilfärden!
Musiksnack, musiklyssande! (på vägen hem ska jag skriva ner!) jag har hittat fiin fiin musik!
På en parkering stannade vi och sedan kom en svart peugeot  inrullandes! Där satt min broder! Efter en bamsekram så hoppade jag in i bilen och vi körde mot vesoul! 1,5 timme! tänk va gulliga man kan vara som bara ställer upp och skjutsar! När vi kom fram bjöds det på pumpasoppa och paj, som mättade en skrikande mage!
Nu är det lördag. självklart vaknade jag tidigt. 8... min fina bror ligger och sover djupt i sin säng.
Hemma i Sverige är det tryffeltävling idag och jag önskar min mamma och Kajsa STORT LYCKA TILL!
En fin dag önskar jag er!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Wihuuu! Fem stjärnor på att vara sig själv! :D PUSS <3

2010-09-27 @ 10:19:03
URL: http://luftburen
Postat av: Anna

Låter som att du har det toppen bra! och hälsa frankrike att de får ta till vara på den tiden de har mitt lyckospridaren Johanna, för snart vill vi ha tillbaka henne :) <3

2010-09-30 @ 18:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0