Väskan är packad och imorgon väntar en ny vecka!

En riktigt fin helg har spenderats i Vesoul med min älskade bror!
Efter en chill förmiddag och lunch så åkte vi med Peders värdmamma in till Vesoul för att strosa runt!
Peder var från början inte väldigt taggad på idén men det är ju skönt att göra något av dagen?!

Vi började med ett besök i kyrkan. Vart man än är i världen kan man alltid gå till en kyrka och känna sig lite som hemma. För man vet att man kan tända ett ljus! Tänka en fin tanke! Och kanske var det därför, pågrund av ljusen som när vi gick förbi affären och såg macarrons som vi gick in? ;)

Vi gick in i en mycket vacker butik. Gick fram till disken med Macarrons och beställde av expiditen varsin!
Peder, som älskar både att baka och att äta macarrons, fårgade om det var lika hemligt med recept som det var i sverige! Hon skakade på huvudet och sa verkligen NEJ! Sen försvann hon in i köket och kom tillbaka med ägaren, som visade sig vara en gammal världsmästare i chokladtillverkling!

Han bad oss att sitta ner och skrev sedan glatt ned sitt recept! Peder satt som ett barn på julafton och bara log! Vi fick dessutom smaka på hans nyaste kaka, en fransk bondkaka, otroligt god! Efter en kvarts samtal (på franska) så var han tvungen att gå tillbaka in i köket! Jag och Peder kollade på varandra och bara log! Och kom snabbt fram till att vi var tvugna att köpa någon form av choklad! Så två askar införskaffades, en till peders värdfamilj och en till de som skjustade mig!

Sen att vi fick smakprover, 6 styckna var ju helt otroligt!

Vi avnjöt sedan våra macarrons och mötte sedan upp värdmamman hos hennes frisör!
Kvällen var sedan full av prat, how I meet your mother seende och choklad ätande!

Idag sov vi länge, till och med jag! vaknade klockan halv 10 för ovanlighetens skull!
Vid 15.30 kom Nono och Pato de som jag liftade med och hämtade mig.
Stora bamsekramar och sedan satte jag mig i bilen och vi körde i väg! efter 10 minuter sov jag gott och vaknade inte försen precis innan gränsen!

Det tog lite mer än 3,5 timmar, att åka runt halva sjön tar ju sin lilla tid...

Nu ska jag sova! imorgon väntar skolan och allt vad det innebär! helgen har varit fin så det är med ett leende som jag nu ligger i sängen för att sova!

Bisous! så kanske vi hörs på onsdag!

Liten bildbomb;








Kommentarer
Postat av: Sandra

Fan vad gott! :D

2010-09-26 @ 23:05:34
URL: http://hpnotiqa.blogg.se/
Postat av: Din bror, du borde veta vem... Annars blir jag sur :)!

Tur att du hade det trevligt :)

2010-09-27 @ 22:11:38
URL: http://livetifrankrike.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0