halvmaran, here I come!

Mitt nyårslöfte som jag har iår är att jag ska den 17 september ska springa stockholm halvmarathon. Så träningen har börjat! I onsdags kväll, efter franskan så stack jag ut på en löprunda längs sjön. Folk kollade konstigt på mig när jag sprang förbir folkvimlet utanför internatet... Men det var så underbart! Duggregnet låg i luften, Lausanne blinkade vackert på andra sidan och jag sprang förbi alla som var på väg hem från jobbet. Om jag hade möjligheten skulle jag göra det varje kväll! Och efteråt när jag kom tillbaka och tagit min dusch så ville jag bara tillbaka ut och springa mer!

Jag somnade ganska så gott den natten, för jag fick mitt betyg på min franska redovisning som jag höll innan lovet. 15/20!!! Så sjukt nöjd! Mina klasskamrater tyckte dock att jag skulle fått ett högre betyg, vilket gjorde mig så röd om kinderna att jag inte kunde svara. Det var liksom det bästa betyg man kan få!

Torsdagen var solig och vi hade bara lektioner på förmiddagen, eftersom eftermiddagen spenderades med att gå på universitetsmässa. Jag var väldigt intresserad av att prata med en massa människor, men inte så mycket om skolor, program osv... Dessutom avslutades torsdagen med ett fitness pass och det var riktigt nice! kändes dock att jag inte vart med på länge, min kordination var inte den bästa om vi säger så^^ En fin dag var det dock!

Fredagen var ganska långtråkig, jag hade ett matteprov på förmiddagen, under två timmar och jag lyckades inte alls. Så "non noté" kommer sitta fint! När jag gick ut från skolbygnaden så höll solen på att gå ned och det var inte kolsvart ute som det har varit sedan november. De känns att går mit ljusare tider! Stämningen var ganska låg när jag kom hem till familjen på grund av dödsfall i släkten hade hela familjen spenderat dagen hemma.

Lördagen börjades med en löprunda i Larringes med syster yster och inte skidåkning som jag hoppats på. Solen värmde dock inte särskilt mycket, så jag frös typ. men det kändes underbart att springa mitt emellan åkrarna, andas den friska alpluften och bara vara. Det kändes som om jag var med i en reklamfilm. FFör det var på något sätt för bra för att vara sant! Efter en stadig lunch satte jag mig ute på bänken och läste en underbar bok som jag fick av Pinglan. Jag älskar den. Det kändes konstigt att sitta i klänning, ute på en bänk och läsa i januari! Raclette avslutades dagen med, det var väldigt gott men väldigt mäktigt.

Idag åkte värdföräldrarna iväg för att hämta en grind som vi kan gömma oss bakom så när jag och Jen vaknade var de borta så vi åt frukost och stack sedan ut på en löprunda. Samma som igår, men med fleecetröja denna gång. det var vackert och lite smått kallt. men det kändes så underbart! 6 kilometer kommer i september bli 21. Det känns faktiskt riktigt bra att ha något att se fram emot när jag kommer hem!

Efter årets första ute lunch så låg jag och Jen och solade i bara bikini först i solstolar, sedan i gräset. vet inte om jag fick så mycket färg, men skänt var det! Pratade med Jossan och det var fint att höra att hon har det bra! Plus att Linnea ringde och vi pratade en massa fint! :)
Jag måste säga att jag gillar det här. min nya vardag. Imorgon ska jag ha kjol och vårjacka. Och ja, jag har inte rest i tiden, det står även den 16 januari i min kalender.



Några bilder från löpturen, plus en "förbjuden" från insidan av skolan!

Puss på bägge kinderna, flera gånger om!

ha en fin vecka!


Kommentarer
Postat av: Klara

Herregud. Det låter så fruktansvärt vackert och idylliskt ju.

2011-01-17 @ 17:40:06
URL: http://sjolejon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0