back to business!

Så har det varit lov nu i 2 veckor. Det är varit väldigt trevlig men jag ser verkligen fram emot att gå till skolan imorgon, träffa klasskompisarna och att kvällssnacka på internatet.

Första veckan på lovet jobbade fortfarande mina värdföräldrar vilket gjorde att veckan spenderades mycket hemma. På onsdagen fick jag dock besök av Clara som pluggar i Frankrike precis som jag men på atlantkusten. Hon kom hit på onsdag eftermiddag och åkte tidig torsdags kväll. Det var verkligen hur mysigt som helst! Men det känns alltid lika konstigt att prata franska med någon som man vet inte pratar det som modersmål... Känndes dock coolt att prata franska med en svenska! Innan hon åkte iväg gick vi runt i Evian, kollade på min skola, hjälpte en man att handla i affären och hade världens picknick nere vid vattnet.

Mycket trevligt! Tack så mycket!

På fredagen ställde jag mig tillsammans med Jen och bakade semlor och kanelbullar. Bägge bakelserna var mycket uppskattade av familjen och jag var mycket nöjd med resultatet. För gott var det!

I söndags åkte jag skidor med mina värdpäron för första gången, solen sken och det var härligt, vackert, underbart! Det var ju faktiskt därför jag ville åka till just alperna! Och jag har nog kommit på att det kommer bli en säsong i alperna efter studenten, för att verkligen få lära känna bergen! För det är svårt att inte få mersmak på skidåkning när solen skiner, backarna är lååååånga och tillräckligt stora för att man ska känna sig som Anja när man åker ner, ner, ner för backen ner! Avoriaz var skidorten, lövli!



Det blev i onsdags en tur till med skidor, men i Chatel, bättre skidor och mer teknik i backarna, vilket gillas starkt! Jag gillar bergen och snön som är där på!
I torsdags gjorde vi upptäcksfärd till andra sidan, Lausanne. Jen besökte blivande universitetet och vi kollade runt, EPFL, sjukt fin skola! Blev verkligen sugen att sätta mig ner och plugga i deras pluggavdelningar!

Gick upp i ett trätorn som fanns på andra sidan pölen med! Fint.

Det har blivit mycket sport under lovet, löpning och spinning, precis som det ska vara på sportlovet! kroppen a dock ifrån lite under fredagens löprunda... så igår hade jag låta-kroppen-vila-dag. Tror att det var en bra investering. ^^
Imorgon skola, ser verkligen fram emot det!
Salut ou, à plus!

Kommentarer
Postat av: Mor

:-)

2011-03-14 @ 22:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0