Snart bär det av till hemhem!

Mormor är ovetandes om att jag och Peder kommer närvara på hennes 90:onde födelsedag som infinner sig på lördag, om 6 dagar. Min fina mormor, hoppas att hon blir glad att vi kommer! Känns sjukt att åka till Sverige sådär en helg, men det ska bli fint att träffa hela familjen!

Veckan som gått har varit fin! Har pratat mycket med tjejen som ska vara värdsyster med svenskan som kommer till Evian i höst, som är hur nervös men förväntansfull som helst! ;) satt två timmar med ett historiaprov i tisdags som jag tror att jag skrev "hors sujet" på, mais c'est pas grave! Har också bestämt mig för att jag inte kommer att göra den munliga delen på den franska examen, eftersom den hamnar så himla sentm den 6 juli så kan inte min värdfamilj ta hand om mig tills dess... så den 24 juni flyttar jag ut från familjen, när jag sa det till mina klasskompisar i veckan så var de inte helt d'accord med att jag skulle åka så tidigt, så som det ser ut nu så åker jag den 6 juli. Anledningen till att jag inte gör den muntliga är inte bara för att min värdfamilj inte kan ta hand om mig utan att orsaken till att ta den muntliga var att få ett slags bevis att jag inte bara har slappat galet ett helt år (vilket till viss del är sant, men fortfarande) Men sen så förra söndagen så hittade jag DELF:en som är ett franskt diplom, giltigt hela livet som visar på att jag pratar franska. Ett diplom som jag skriver/lyssnar/pratar/förstår till hösten, i stockholm.

Så mitt avslut på detta år blir uppskjutet till i höst. Det negativa i det hela var när jag berättade detta för min fransklärare, som varit upp över öronen till sig sedan jag sa att jag skulle göra BAC:en... Det posetiva är att jag inte behöver plugga f.r.o.m den 20 juni! Utan chillar i Evian med vänner! Så det ska nog bli ett bra slut tror jag!

I torsdags eftermiddag skolkade jag från pluggtimmen när jag stannade kvar en timme extra med Chloé. Jag hade nämligen varit hemma hos henne hela eftermiddagen och vi hade gjort choklad och banan cookies, som förövrigt blev sjukt goda. På måfå slängde vi i ingredienserna och smarrigt blev resultatet! När hon skulle följa mig tillbaka till skolan var klockan runt 17 och jag ska egentligen vara tillbaka klockan 17.45, promenadväg, i rasktakt, med ex-antal genvägar tar 45 minuter. Men Chloé tyckte att vi skulle gå via vattnet, för det är vackrare... Sen när jag skulle känna lite på vattnet så råkade jag glida på stenen och blöta ned fötterna ordentligt...

Så jag slängde på mig bikinin som jag hade i väskan och hoppade i. Uppfriskande men inte kallt! Blev sedan tillbaka skjutsad av Chloé och hennes pappa till skolan så jag kom till middagen. Internatsvakterna trodde att jag var på step, som jag brukar vara sedan september, så jag har kommit på att jag skulle kunna skippa varje torsdag! hahaha!

I fredags åt jag ute med nästan alla tjejer i min klass. Tuktuk, thailänskt, supergott, som fredagen innan lovet. De är så fina mina flickor!

I helgen har det sprungits och packats inför Sverige, alla vinterkläder som skulle användas i det "kalla" alperna har packats ner tillsammans med ett och annat par skor^^

Ser fram emot att träffa min fina familj till helgen!

 

puss på kinden sådär som fransmän gör!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0