tillbaka till framtiden!

så har det gått sådär lång tid sedan det senaste inlägget... Det har varit lov och grejer, en massa fina stunder, med en massa fina människor. Och allt ska nu författas i ord? bahh... bref..

Veckan innan lovet var lite häktisk då jag hade ett matteprov och en SVT inlämning som skuller skrivas. Och medtanke på att det var så otroligt vackert väder ute så kunde jag inte riktigt förmå mig att vara duktig och sitta inne och plugga alldeles för mycket.. förutom torsdagskvällen den 21 april. Då jag och mina älskade internatsvänner Linda och Morgane spenderade en minnesvärd natt i salle d'etude.

Jag skulle skriva rent min SVT (biologi inlämning) samt plugga till ett matteprov, dagen efter. Morgane hade en liten (väldigt stor och komplicerad) inlämning i ekonomi som skulle in på fredagen. Linda, ja... hon hade inget plugg, förutom att hjälpa Morgane med ekonomin, så hon satte sig med oss och på något sätt lyckades vi distrahera varandra med samtalsämnen utan dess like, grimarstävlingar (där "mamma säger att tjocka barn inte får äta godis" gick hem otroligt bra!), om jag någon gång skriver om dessa 4 veckor, så blir det inte idag, ikväll eller imorgon, för jag har laddat upp en massa bilder som tog en massa tid, plus att jag har en skoldag, pas mal, imorgon... så sug i er bilder från dessa veckor! :)

syster sprang lopp!

medans jag satt i kohagen och luktade på blommorna...

och låtsades vara fotograf...

matade åsnor i en hage

skrattade galet, en hel natt med Mo och Linda<3

åt lunch ute med tjejerna i min klass! <3

lekte model, gick sådär!

fick "påskägg" av mormor och Fredrik! tack!

Gick upp på en alp!

åkte till Geneve en dag tidigar för en dag med Linda<3

åt friterad banan, starka såser och kände mig svartare än någonsin, min dröm som aldrig kommer gå i uppfyllelse är att vara svart. Men i sällskapet kunde jag lika gärna gått som svart! ;)

och hur gått som helst var det!

kom till Paris och mötte en såndär trevlig Clara som jag skrattade gått med!

en liten del av det underbara gänget! <3

Mamma kom med tåg från Köpenhamn, trevligt med interrail biljett, då kan man åka vart man vill, som till Rom;)

seulement pour toi Marianne! :)

Jag och mor min tåg med oss interrail biljetten och satte oss på ett nattåg till Rom!

Vid spanska trappan blommade det vackert medans folk tyckte att två blondiner var väldigt vackra!

Gammal fallfärdig väldigt häftig byggnad, Col någonting... ;)

Önskade mig en dröm vid fontana di trevi, med en svensk enkrona:)

har för mig att det var en känd konstnär som målade denna?

mamma, jag vill ha en italienare när jag blir stor!

efter en nattågs tur upp och en historia rikare så var vi tillbaka i underbara Paris!

Flera trodde att vi var systrar, om än du var min syster mamma! <3

Back i mitt fina Evian!

och back på internatet, där kvällarna har en tendens att spåra ur...

je vous aime! <3

 

Underbart lov! Nu ska jag sova för en fin vecka i skolan!

bisous mes amis! <3

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

:) fler resor och möten till alla

2011-05-16 @ 23:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0